LÄXA I HEMKUNSKAPEN:
Ni gjorde fina redovisningar av era länders matkultur i fredags!
Glöm inte att göra din egen bedömning av det praktiska arbetet när ni lagade upp er maträtt.
Förra helgen la Emma ut frågorna som ni ska svara på på Bloggen!
Nu lägger jag ut dem igen här nedan!
Jag fick in några bedömningar igår, men saknar fortfarande flera.
Senast måndag ska det vara klart! Skicka på Pim eller lämna i pappersform på måndag!
Önskar er alla en fortsatt fin helg!LÄXA I HEMKUNSKAPEN:
Ni gjorde fina redovisningar av era länders matkultur i fredags!
Glöm inte att göra din egen bedömning av det praktiska arbetet när ni lagade upp er maträtt.
Förra helgen la jag ut frågorna som ni ska svara på på Bloggen!
Nu lägger jag ut dem igen här nedan!
Jag fick in några bedömningar igår, men saknar fortfarande flera.
Senast måndag ska det vara klart! Skicka på Pim eller lämna i pappersform på mentorstiden på måndag!
Önskar er alla en fortsatt fin helg!
Maggie 😎
UPPGIFT
Omdöme om ert arbete
Bedömning av ditt praktiska arbete
1.A. VAD HAR DU LAGAT
1.B. VEM ARBETADE DU MED?
2. HUR BLEV MÅLTIDEN NÄR DET GÄLLER SMAK, UTSEENDE, KONSISTENS? (FÖRKLARA!)
3. ARBETSPROCESSEN:
A. HUR FUNGERADE SAMARBETET I KÖKET? (FÖRKLARA!)
B. HUR FUNGERADE EFTERARBETET? (FÖRKLARA!)
4. TÄNK PÅ DIN MÅLTID SOM DU PLANERADE OCH TILLAGADE.
NÄR MAGGIE OCH JAG VAR IVÄG OCH HANDLADE TÄNKTE VI MYCKET PÅ PERSPEKTIVET EKONOMI.
NU VILL JAG ATT DU TÄNKER PÅ:
A. HUR VAR DIN MÅLTID OM DU TÄNKER UR ETT HÄLSO-PERSPEKTIV. (ANVÄND TALLRIKSMODELLEN, MATCIRKELN OCH NÄRINGSLÄRAN FRÅN DENNA TERMINEN)
B. HUR VAR DIN MÅLTID OM DU TÄNKER UR ETT MILJÖ- PERSPEKTIV (VILKET LAND KOMMER MATEN IFRÅN, AVFALL OCH RESTER SAMT KONSEKVENSER FÖR NATUREN & MÄNNISKOR)
5. SUMMERING:
ÄR DET NÅGOT SOM DU KUNDE HA GJORT BÄTTRE?
FÖRKLARA HUR DU TÄNKER BÅDE VID JA OCH NEJ!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar